Bærekraft i merkvarebygging og kommunikasjon

 

Merkevarebygging

Bærekraft og samfunnsansvar er ikke noe du kan drive med på siden, det må være en integrert del av forretningsmodellen, og dermed også merkevarestrategien. Altfor mange glemmer dette. 12YEARS hjelper deg med å integrere bærekraft inn i historien til merkevaren din slik at den kan ta en tydelig, troverdig og ikke minst relevant rolle. Da Norsk Gjennvinning la alle sine selskaper under en felles strategi, ble ny merkeplattform utviklet av Petter og Eldar Skylstad i Good Morning Naug.

Kommunikasjonsstrategi

Fokuset på bærekraft og utfordringen med grønnvasking gjør at det kreves en helt ny begreps og samtidsforståelse hos norske virksomheter og byråene deres. Skal du lykkes må du finne et klart og tydelig budskap som skiller deg ut fra konkurrentene dine, og en stemme og tonalitet som gir målgruppen lyst til å engasjere seg i det du har å si. Caset for Prior vant sølv i ANFO Effekt 2025.

Tekst og innhold

Bærekraftskommunikasjon kan fort bli ulovlig, utydelig eller uforståelig, og alt for ofte klisjefylt og pompøs. Petter har over 30 års erfaring som tekstforfatter og er en av Norges fremste eksperter på hvordan man skriver om bærekraft og samfunnsansvar. Han mener at du gjerne må visa ambisjoner, men husk også å være konkret, ærlig, transparent – med en dæsj ydmykhet. Arbeidet med tekst til nye nettsider og kommunikasjon for Purply, ble gjort på oppdrag fra Good Morning.

Utfordringer+og+Muligheter+NITO.001.jpg

Bærekraftsrådgivning

Vi tror ikke på at alle kan alt, men at vi kan få til veldig mye sammen med de riktige menneskene. 12YEARS er først og fremst et kommunikasjonsbyrå, men vi kan også bidra med råd og tips til hvordan du kan integrere bærekraft og samfunnsansvar i din virksomhet. Det vil si, vi samarbeider med veldig flinke mennesker og selskaper som er gode på dette.

IMG_4548+2.jpg

Internkommunikasjon

Den viktigste målgruppen er ikke de beste kundene dine, eller de best bevisste forbrukerne. Det er dine egne ansatte. Skal du lykkes med å omstille virksomheten til å ta en viktig rolle innenfor bærekraft og samfunnsansvar, er det ikke nok at ledelsen og styret er “opptatt av bærekraft”, det må sitte i bedriftens drivkraft og kultur. Du må engasjere og begeistre.

 

12YEARS har gjort rådgivningoppdrag for: