
Vi må gi folk lyst til å være med, og gjøre det enkelt for dem å bidra.
Skal vi klare å få ned utslippene, ta vare på mer natur og redusere det enorme overforbruket, fungerer det dårlig med med pisk, skam og dommedag. For å få folk med oss inn i en grønnere og mer rettferdig framtid, må vi gi dem nye visjoner, nytt pågangsmot og ikke minst nytt HÅP. Denne filosofien gjennomsyrer alt jeg holder på med i 12YEARS.
HÅP–KONFERANSEN 2026, Sentralen,15 januar. Mer info kommer.
Hvordan bør man egentlig snakke om bærekraft?
Det bør man ikke. Bærekraft er like håndfast som tåke, sa konsernsjefen i Storebrand for et par år siden. Dessuten er problemet med “bærekraftskommunikasjon” er at den fort blir upresis, uforståelig eller ulovlig. 12YEARS er et byrå som hjelper små og store virksomheter å finne en troverdig og relevant rolle, samt riktig språk og tonalitet, i et landskap preget av svulstige fraser, grønne klisjeer og villedende markedsføring.
Til kamp mot grønnvasking!
Hva er den viktigste valutaen i det grønne skiftet? Det er tillit. Derfor er kampen mot grønnvasking så viktig. 12YEARS er er en av initiativtakerne til Grønnvaskingsplakaten, og har også vært ansvarlig for tekst og utforming. Vi tilbyr både kurs og workshops i hvordan du unngår grønnvasking, samt strategisk og kreativ rådgivning direkte inn i prosjekter.
